läääängesen!

Längesen jag skrev sist men det ha inte hänt så mycket. Det blev lite jobbigt dock med klänningen. Jag betalade för den och sen så hade dom kvar klänningen för att fixa lite smått på den. En vecka senare så åkte jag tillbaka för att hämta den. Nån dag efter det så bestämde jag mig för att pröva den men när jag gjorde det så gick den inte att stänga. Jag hade inte gått upp i vikt heller så det var verkligen så himla konstigt. Jag blev så himla stressad efter det!! Men det fixade sig till slut då vi fick storleken större skickad till oss från Cincinatti. Denna vecka så har jag varit i skolan och sen efter har jag vart iväg och letat efter skor till prom. Blev tillslut ett par ballerinaskor från target för 20 dollar haha. Jag hade köpt guldiga klackar men nu i veckan så fick jag en dejt till prom och han är lika lång som mig så jag bytte till ballerinaskor. Han jag ska gå med heter Jaquill och vi går bara som vänner. Han är jättesnäll och rolig så det ska bli kul att gå med han.
Nu i veckan så fixade jag naglarna tillsammans med Breanna och Katie. Det tog totalt 4 timmar för oss alla! Vi hade inte bokat tid heller så i mitten av hela processen så var det en tjej som skulle fixa naglarna och så gick vi till Chipotle. Såååå jäkla gott! Naglarna blev jättefina och han som gjorde dom var så himla rolig! Han frågade en massa frågor om sverige och hur liver är här. Han frågade mig om det bara är asiater som fixar naglar i sverige  haha.
I fredags så sov hos Breanna med hennes pojkvän, Katie och katies syster. Vi kollade på the ring 2 och försökte att lära oss lite danser till prom. På lördagen så hämtade melissa mig kl 8 på morgonen och sen åkte vi till Cuyhoga falls för att gå på en hajk som min algebralärade fixade. Det var skönt med en promenad och så var det väldigt fint. Idag har vi bara handlat mat, solat och kollat på film. Vi lagade god mat också! VI GJORDE BIFF MED SENAPSSÅS!!!
Dom som känner mig riktigt bra vet att jag tycker att senapssås är det bästa som finns. Jag gjorde den helt själv och den smakade precis som den gör i sverige! SKITGOTT!!
Jag och Kat.
Jag och Breanna.
Katie och Breanna
Jag innan naglarna blev målade. hehe....
Mina naglar! Dom matchar min promklänning.
Promenaden.

Promdress

I JUST BOUGHT MY PROMDRESS! Jag har letat i två dagar och jag idag så hittade jag den! Idag så var det andra gången som jag gick in på Davids bridal och så prövade jag 2 klänningar och sen kom en tjej som jobbade där och hjälpte mig. Hon hämtade en massa klänningar som jag provade. En klänning såg jag hänga där och jag tyckte den var fin men jag kände  " Nej, skulle jag ha på mig en sån klänning". Just den klänningen hämtade hon och jag provade den som skoj men jag älskade den! Det är absolut inget som jag trodde att jag skulle köpa! Den är ROSA och ORANGE!! Den ser mer orange ut på bilden men den är mer rosa än vad det ser ut.  Jag har prvat så himla många klänningar och det har varit skitkul men det var skönt att hitta MIN PROMDRESS! Här är några bilder på klänningar som jag provade och så är den sista bilden min klänning!
Skulle först köpa men ville kolla på mer.
Den svarta är rätt storlek men jag ville ha den vita.
Var på väg att köpa men den var dyr och jag var tvungen att skicka iväg den för att sys om vilket
skulle göra den ännu dyrare. Också en risk att sy om den. Den gillade jag jättemycket!
Till slut så stod den mellan denna och den som jag köpte. Jag varlde den andra för denna kändes så enkel.
Vinnaren!! Den är en riktig färgglad prinsessklänning!
Här ser ni den med dom rätta färgerna. Mer rosa!

Aloha and Mahalo!

Aloooha! resan till hawaii var verkligen den bästa resa jag har varit på.  tänkte berätta om resan dag för dag!
DAG 1
Dagen jag åkte. Dagen började tidigt för flyget lämnade cleveland 8.40 på morgonen. Därifrån flög jag mot Newark, New Jersey. Där gick brandalarmet på flygplatsen så folk blev lite panikiga men vi behövde inte gå ut eller nått. där köpte jag starbucks och gick runt till planet skulle iväg. Jag var där under 2 timmar och hela tiden så satt det två tjejer där ensamma och jag tänkte hela tiden att dom var utbytesstudenter och det var dom men det fick jag reda på 10 timmar senare då jag landade i Honolulu. resan var förfärlig!! JAG HATAR ATT ÅKA FLYGPLAN!! sova kunde jag inte göra och det blev sååå tråkigt. Det som var posetivt var att jag inte hade någon brevid mig så jag kunde ta upp benen. i 5 timmar så kollade jag på one three hill på min dator och resten lyssnade jag på musik. När vi kom fram så träffade jag fler utbytesstudenter på flygplatsen och sen åkte vi mot hotellet där vi träffade alla och åt middag. Innan middagen så träffade jag Julia som är från Sverige. Hon är den tjejen som jag är med på alla bilder som var i filmen. Fin tjej den där Julia!  efter middagen så gick vi till hotellrummet och sov. Under middagen så hade vi möte och fick reda på lite regler. L Jag delade rum med en brasilianare och en tysk.
Dag 2
Vi vaknade upp tidigt och gick mot Waikiki beach där surfbrädorna väntade. vi fick först en lektion om hur man skulle göra och sen åkte vi ut på brädorna och ba körde! Det var så jäkla kul! Så jäkla härlig känsla att flyga fram på vågorna! Jag stod upp kanske 3-4 gånger. Efter det så fick vi åka på en catamarantur. Det blev dock lite kallt för det regnade men det bästa med den resan var att vi fick sen en sköldpadda :) efter det så åt vi kinamat och sen gick vi till hotellet och duchade och sen så gick vi till en pizzeria och åt hawaiipizza. sen blev det shopping och sömn!
Dag 3
vi åkte till the state capitol och Iolani palace. Där blev det mest att ta kort och sen åkte vi vidare mot ett pineapple plantation för att äta annanasglass. Det var så jäkla gott! Hela veckan så åt vi så himla mycket annanas. Varje morgon till frukost och även till lunch och middag ibland också. vi åkte därefter till en liten surfstad och åt lunch och sen åt vi shaved ice. Därifrån så åkte vi till en strand för att ta lite kort. Det var den finaste stranden jag har varit på. turkost vatten och vit strand. På den stranden så var även lite utav Pirates of the carrabian inspelad.Efter det så åkte vi till Polynesian culture center. Jag trodde att det skulle vara rätt så tråkigt först men ack så fel jag hade! Vi fick gå runt och kolla på olika shower med dans, musik och lite histora. Vi fick vår första hula lektion där vilket var så himla kul. Det roligaste på dagen var en show med en kille som skulle visa hur man gjorde eld och öppnade en kokosnöt. Jag och julia grät av skratt. Efter det åt vi buffe och sen såg vi en till show.
Jag skriver resten nån annan dag. Jag är så himla dålig på att sammanfatta såna texter. Man vill ju få med så mycket som helst och nu när svenska språket inte funkar som vanligt så blir det svårt.

Impact player

Förra veckan så var det en sports banquet för alla vintersporter. Först så höll the atletic director tal och sen var det en massa prat men sen så gick man med sina lag och så delades det ut priser. Först så fick jag en letter för att ha spelat på varsity. Den ska jag sätta på min letterman jacket. Jag fick en trofe för att vara lagets most impact player. Tränaren höll ett långt tal om hur jag har påverkat laget och spelet. Jag fick också några diplom. Ett som alla fick och ett som jag+ seniors fick. Basketsäsongen har verkligen varit jätterolig men väldigt svår. Jag har aldrig tränat så hårt förut. Min tränare, Willie i sverige sa hela tiden om hur tufft det skulle bli och ibland så la han till olika grejer i våran träning och sen sa han " så här tränar dom i USA". Jag trodde inte alls att det skulle vara så tufft. Jag har tagit mig själv till nya gränser under denna säsong. Något som var väldigt svårt för mig var min skada. Basketen var en stor orsak varför jag ville åka till USA som utbytesstudent och sen blev jag skadad och blev borta i en månad. Så jäkla tråkigt! När jag sedan kom tillbaka efter skadan så kände jag att alla andra hade tränat en månad mer än jag. Sista matchen jag spelade var den första matchen då jag riktigt vågade att köra på. Jag gjorde 15 poäng på den matchen vilket är bra. Inte mitt bästa men det är bra. Jag hade inte heller trott att jag skulle komma hit och bli trepoängsskytt. Tränaren gjorde spel som handlade om att jag skulle skjuta. Jag längtar till jag kommer hem och basketsäsongen i Sverige börjar igen.

I know....

Jag vet, jag har inte skrivigt på länge men jag jobbar faktiskt på ett inlägg om hawaii. det ligger i utkastet :) tänkte jag skulle skriva ett kort inlägg iallafall. Denna vecka så har jag påsklov och det är så himla skönt med ledighet även om jag kom hem från hawaii för en vecka sen. Lovet kommer att att vara väldigt lugnt. Vi har hyrt en massa filmer. I helgen som var så firade vi min födelsedag så vi bjöd hem familjen på sushi och slappy joes vilket inte låter som en bra blandning men det blev bra. Presenter fick jag också! Jag fick 25 dollar på Victorias secret, 25 dollar på starbucks, 10 dollar på dairy queen, godis, nattlinne från victorias secret och lite smågrejer. Alla syskonbarn spenderade natten och dagen efter så var det 1 april! Vaknade och gick mot badrummet där plast på toaletten och salt på tandborsten väntade. Plasten såg jag men saltet smakade inte bra.
Idag var vi shoppade lite och jag handlade sportbh, träningsbyxor och ett par nya träningsskor. ÄÄÄLSKAR mina nya skor!
Imorn så ska vi åka och träffa melissas kusin som precis har fått barn. En liten flicka vid namnet Norah. Efter det så blir det att kolla på Hannas softball träning.